Jack Wang ble kastet ut av Arbeiderpartiet i 2007. Høyesterett vil ikke behandle saken.
Wang sier til Tønsbergs Blad at han er knust og har brukt over en million kroner på saken. Høyesteretts ankeutvalg sier imidlertid at de ikke vil femme anken for domstolen.
Avisen skriver: Partiets begrunnelse for å ekskludere ham var at han i dagene etter kommunevalget i 2007 aktivt motarbeidet partiets nominerte ordførerkandidat, fremmet forslag om en alternativ ordførerkandidat og truet med å utnytte sin vippeposisjon i kommunestyret i Hof til å hindre at partiets nominerte kandidat ble valgt, og dels fordi han ved konstitueringen av kommunestyret i Hof – mens han fortsatt var medlem av partiet – fremmet forslag om en varaordførerkandidat fra et annet parti og stemte for denne kandidaten.- Jeg føler meg som jeg tror en kvinne vil føle seg hvis hun blir utsatt for en gruppevoldtekt og senere dømt til å betale overgriperne for det hun ble utsatt for. Jeg føler meg helt jævlig. Helt knust. Det har vært en forferdelig sak, sier han.
Wang vurderer å bringe saken inn for menneskerettighetsdomstolen.
| < Forrige | Neste > |
|---|